Snö?

När jag var ute och gick igår kom jag att tänka på hur det kommer kännas när den första snön kommer. Jag har lite blandade känslor där, jag längtar efter ljuset och den vackra snön. Men vill inte att det ska bli halt.

 

Halka på vintern är för mig som getingar på sommaren. Jag är lika rädd för båda! Okej jag är inte allegisk mot halka, även om det är bra nära. Det vore annars någonting. En medicin mot halka! Det ska jag uppfinna. Nobelpriset nästa?

 

Hur skulle den fungera? Kanske någon åka-tillbaks-några-sekunder-i-tiden-variant? Man ska ha hyfsad reaktionsförmåga om man ska hinna ta den innan man har ramlat! Jag skulle vilja se den som fixar det.

 

Den personen ska få mitt nobelpris!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0