Tandläkaren

Idag är jag ledig! Det firade jag med att vara hos tandläkaren 8.30.

 

-Hej jag har tid 8.30 sa jag.

 

-Nej det har du inte.

 

Jaha! Härligt! Jag fick även reda på att jag hade ringt och ändrat den tiden igår. Alltså den dagen när jag jobbade 10 timmar och ganterat inte ringt till tandläkaren. Telepati? Men jag fick bli undersökt av någon annan istället.

 

Hon var inte nöjd.

 

Det gick på en tusenlapp. En tusenlapp för att få höra att man missköter sig. Lite som terapi fast tvärtom. Tur att tandläkaren var söt annars hade det inte funnits något positivt alls.

 

Jag kan inte låta bli att jämföra tandläkarbesöket med en riktigt dålig dejt. Komma i fel tid för att få höra klagomål om vad man gör dåligt från någon man egentligen inte alls hade dejt med. För tusen kronor.

 

Varför ska alltid mannen betala allting?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0