Sjukdomstal

Jag är sjuk. Det är jag. Jag tänker inte skriva att det är synd om mig, bara lämna lite fakta liksom. Jag är sjuk.

 

och han nös

och han frös

atjoo atjoo atjoo prosit!


Har ni hört den? Himla fin låt. Hur sjutton stavar man atjoo förresten? Jag som är så bra på att stava och så kan det här bli jättepinsamt. Usch usch. Tänk om jag ska skriva ett tal någon gång med det ordet i. Det blir ju katastrof!

 

Nu tänker ni 3 saker. Det vet jag. Men för säkerhets skull ska jag lista dem:

 

1. Jalle din knäppskalle. vilket tal kommer du att hålla där ordet "atjoo" passar in?

 

2. Jalle din knäppskalle. Om du håller ett tal är det ju ändå bara du som ser vad du har skrivit!

 

3. Jalle är du sjuk? Krya på dig!

 

Tack så mycket! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0