Måndag. Plus Jalleutveckling.

Det är inte lätt att veta vad man ska skriva en måndag. Helgen är över, väckas av en underbar väckarklocka. Jag önskar det fanns en väckerklocka som fick en att vakna med ett leende! Missförstå mig inte nu, jag var på fantastiskt humör i morse men det är ändå ett intressant projekt! Men tillbaks till ämnet. Jaha jo...nej.

 

Det är inte lätt att komma på vad man ska skriva en måndag. Jag slutade tidigt! Det är ju skönt. För att inte säga roligt. Fast jobba är ju kul. Men gå hem är också kul. Dom går ofta hand i hand. Sött va? Det är det som kallas att vara gift med jobbet om ni inte visste det. Men det är inte jag.

 

Nej vad ska man egentligen skriva en måndag? Att tisdagen är nära? Det måste ju vara positivt! Alltså är måndagen den bästa dagen eftersom det nästan är tisdag vilket innebär att måndagen är över! Jag badar helt enkelt i intelligens.

 

Jag kom att tänka på när man var yngre, hur viktigt det var att vara någon. Att ha en image. Eller så. Det gick ju bra då. Men nu? Vad fan är jag nu? Jag måste fundera.

 

Det mesta som är kvar är mitt långa hår och vissa kläder. Resten har helt enkelt tagit ut skilsmässa på mig. Vi kan börja med musiken. Jag måste vara en av de människor med mest varierad och skruvad musiksmak. Hälften av sakerna skulle jag inte ens erkänna för vissa att jag lyssnar på. Somliga saker som folk tror att jag lyssnar på vill jag heller inte kännas vid att jag lyssnar på. Men frågas det kommer jag svara duktigt. Vi kan sammanfatta det med att jag lyssnar på musik som jag älskar, men helt gör det i min ensamhet.

 

När jag var yngre kände jag mig nästan lite häftig. Eller upplevde att folk som inte kände mig tyckte det. Nu vete fan. Folk ser mig nog precis som jag är. Jag säger inte att det är något dåligt men häftigt är inte direkt hur jag skulle beskriva mig själv. Det är ju falsk marknadsföring.

 

Nu kan man ju tro att det här är negativa saker, men icke! Jag borde vara förebilden för folk som inte vågar vara sig själva! Har hört vissa säga att jag borde vara mer manlig.

 

Men då skulle nog 95% av min vänkrets försvinna.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica-Desirée

Jag tar mig friheten att återvinna Stefans kommentar från ett tidigare inlägg, för precis så är det ju! Jalli är som en lampa-helt enkelt lysande!

2011-02-28 @ 21:18:47
Postat av: As good as it looks

Det var en mycket snäll och oväntad kommentar på ett inlägg som jag ser som ett av mina absolut tråkigaste:)

2011-02-28 @ 21:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0