Mos!

För att skriva ett inlägg behöver jag oftast en rubrik. Eller ett ämne. Hade jag haft fler läsare hade jag kunnat be er om ett ämne och sedan skriva ett inlägg efter det, det hade ju varit intressant. Det inlägget jag själv blir mest nöjd med själv vinner den prestigefyllda rubriktävlingen.

 

Men nu har jag inte bett om rubriker så jag får helt enkelt ta något själv. Så det får bli...

 

Potatismos! Det var faktiskt det första som kom upp i huvudet. Jag undrar varför? Hade klockan inte varit nio på kvällen hade jag säkert ställt mig och gjort potatismos bara för det. Nackdelen är ju att det krävs potatis. Det har jag inte.

 

Så vad har jag i samma form? Jag har ett äpple! Se där. Jag äger även en gul lök och en tomat. Det blir ju perfekt! Tillsammans med lite mjölk, smör och kanske lite muskotnöt? Troligen en nationalrätt på Lidingö inom en snar framtid. Jag kombinerar lök och  äpple. Lägger till ett c. "Löckle"!

 

En ny maträtt är född. Erkänn att ni är imponerade att jag kan åstadkomma ett helt inlägg med hjälp av endast ordet potatismos?


Kommentarer
Postat av: johanan

blev de gott DÅ?

tycker din nästa rubrik kan vara. min kusin Johanna

2011-02-02 @ 00:33:24
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0