Vem var det som kasta?

Jag stod på perrongen och väntade på tunnelbanan en mysig lördagkväll i februari. Tankarna for i huvudet och..äh. Jag skippar poesin. Jag väntade på tunnelbanan! Kollade på spåret. Alltså på spåret inte på tv och på spåret. Jag tittad neråt. På spåret.

 

Såg en jongleringsboll! Hur i helvete har den hamnat där? Jag har två alternativ:

 

1. Unge med stressad mamma leker med sin jongleringsboll. Tappar den på spåret(alltså inte tv..nej förlåt) och skriker.

 

-Min booooll! Mammaaa!

 

Tunnelbana kommer. Stressad mamma skyndar iväg med det gråtande barnet förbi alla människor som blänger  ilkset eftersom man inte få väsnas på offentliga platser.

 

2. Skicklig jonglör står vid kanten på perrongen(väl valt ställe!) och jonglerar. Beundran och jubel uppstår. Plötsligt fumlar han och tappar bollen ner på spåret.(Jag säger inte ens något denna gång). Folk skrattar och en skamsen jonglör går hem.

 

Det gör ont i hjärtat att jag aldrig kommer få veta den verkligan anledningen till att jongleringsbollen låg där.


Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Var har du DINA jongleringsbollar nu för tiden?

2011-02-13 @ 01:29:03
Postat av: Jalle

Här hemma! Det var ett väldigt bra tag sedan som jag använde dom. Kanske borde prova igen? :)

2011-02-13 @ 08:44:14
Postat av: Linda

Stefan, jag kan skvallra om att Jalle är sådär klädsamt falskt blygsam just nu... Några jongleringsbollar har jag inte sett röken av, däremot har jag minsann sett sett en uppvisning i jonglering medelst citrusfrukter på jobbet, och jodå, takterna sitter i än! =D

2011-02-13 @ 21:23:13
Postat av: Jalle

Vaddå blygsam, jag har ju inte använt jongleringsbollarna på länge! Citrusfrukterna tog över.

2011-02-13 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0