Hur mår vi?

Vi lever i ett underbart samhälle tycker jag. Jag kom att tänka på det idag. Hur människor är så stressade och negativa. Det är tråkigt. Men det är lite intressant! Folk förväntar sig att man ska vara lite tjurig och grinig. Det är charmigt!

 

Nu är ju jag en ganska positiv människa men det är även kul att vara positiv enbart för att se hur folk reagerar. När jag får frågan hur jag mår säger jag ofta "strålande!" med en glad och charmig röst som bara Jalli kan ha. Det kan resultera i flera olika reaktioner:

 

1. En blick som säger ungefär "Är du dum i huvudet eller?"

 

2. En charmig motfråga av "Vad sjutton har du att vara så glad över?"-typ.

 

3. Bara ett väldigt förvånat "oj!"

 

Vi kan alltså konstatera att vara glad är ett stort fel. Det ska man inte vara! Kanske därför jag har så få läsare? Förresten så glömde jag att nämna den bästa motfrågan jag har fått. Den var visserligen på skämt men ändå väldigt rolig:

 

-Hur är läget Jalle?

-Fantastiskt!

 

-Är du full..?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0