Hönan eller ägget? Hamburgare eller träning?

Idag var jag och såg senaste pirates of the caribbean filmen med Max och Anneli. Mycket trevligt! Men det var inte det som var poängen. Poängen var att vi gick förbi ett fitness ställe. Heter det så? Träningsställe? Bli-smal-i-samma-rum-som-en-massa-människor-ställe kanske det heter?

 

Bli-smal rummet låg i mitten av två andra butiker. En burger king och en annan butik som inte heller var helt nyttig. Kanske en godisaffär? Jaja minns inte et heller. Men det fascinerade mig, hur tänkte man då? Viktigast av allt:


Vilken kom först?

 

"hmm vi måste komma på ett alternativ till burger king stället. Jag vet. En träningslokal! Vilken bra idé! Då kan folk ju bara gå in där direkt efter så slipper de känna ångest över vad man har ätit. Jag är ett geni!"

 

eller:

 

" Det enda som finns här är ju ett ställe att träna på. Så varför inte öppna burger king här? Annars kan de människor som inte tränar kanske känna sig diskriminerade?"

 

Man kan låta gymmet/fitness blahablaha/whatever ha samma öpettider som burger king också. Ett strålande alternativ för fyllemat för den som vill känna sig lite duktig efter krogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0