Jobbigt med samarbete

Idag ska jag blogga! Jag lovar det ska jag. Ja det ska jag faktiskt. Häftigt va? Blogga är kul för då kan man dela med sig av viktiga saker! Ja precis! Just det.

 

Ja.

 

Jag lyssnar på Flogging Molly nu för att förbereda mig inför kvällens spelning! Mycket skoj! Jag lyssnar på låten "Salty dog". Jag undrar hur de kom på den titeln. Undrar förresten hur det går till när man skriver låtar? Nu pratar jag enbart om texten, var börjar man? Börjar man med titeln?

 

-Hörni grabbar jag tycker vi ska skriva en ny låt. Varför inte döpa den till Salty dog?

 

Eller börjar man med första versen?

 

-Hörni grabbar jag har börjat på en ny låt! Jag har bestämt att den ska börja med "I'll wait for you till I turn blue". Någon som har lust att fylla  i resten?

 

Eller för att göra det till en utmaning: Varför inte börja med något ord mitt i?

 

-Hörni grabbar jag har börjat på en ny låt! Den ska innehålla ordet "crawled" någonstans mitt i. Vad säger ni?

 

Eller så har man börjat med musiken och bara ska skriva en text till den?

 

-Hörni grabbar jag tror jag har en bra text till er musik. Den går..

 

-Håll käften!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0