Lycka

Få saker tycker jag kan vara så tydliga ålderstecken som vad man blir lycklig över jämfört med förut. För ett litet tag sedan skaffade jag krokar man kan sätta på väggen vid diskhon. Eller badrummet om man skulle känna för det. Eller i lampan om man vill. Inte för att jag vet vad en liten krok skulle göra för nytta i lampan, förut om att lossna och ramla ner igen, men skulle man vilja finns säkert möjligheten. Krokarna är formade som hjärtans också, jättetufft. Men det är inte det vi ska diskutera.

 

Fram till nyss har jag ägt en diskborste som inte har något hål i skaftet och alltså inte går att hänga upp, vilket har gjort den fina kroken relativt meingslös. Men nu har jag en ny diskborste. Med hål i! Vet ni vad? Den kan man hänga på kroken! Jag måste nog faktiskt ta en bild på det!

 

 

Är det inte vackert? Det är nästan så att jag vill smutsa ner för att kunna diska för att sedan kunna hänga upp min diskborste! Lite som när man var liten och fick ett tv-spel i julklapp för första gången:

 

"Åh vad jag önskar att middagen var klar snart så att jag kan gå iväg och spela lite" tänkte man då.

 

"Åh vad jag önskar att middagen är klar snart så att jag kan diska efteråt och sedan hänga upp min diskborste på min fina krok så att det blir så fint och prydligt" tänker jag nu.

 

Okej lite överdriver jag. Men ni förstår storheten ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0