Jalli. Myten. Legenden.

Jag var ute på stan igår. Ja jag vet, är det inte häfigt? Jalli på stan! Alla går säkra! Att säga att ingen går säker skulle ju ingen tro på i alla fall så jag ändrade det lite fint sådär.

 

Det var fullt med glada studentflak. Men studenterna var ännu gladare än flaken. Jag lovar. Många var nog ännu fullare än flaken också. Alex Schulman skrev en krönika någon gång om vilken skillnad det är på studentflaken idag jämfört med ett antal år sedan och jag håller nog med lite. Men Jalli var inte så, jag var skötsam! Är ni inte stolta?

 

Det finns nog en massa anledningar till att vara stolt över mig när jag tänker efter:

 

Jag sorterar mina sopor, bara en sådan sak.

 

Jag har ju så vackra ögon, det har folk sagt!

 

Jag är uppenbarligen väldigt ödmjuk också.

 

Så är jag ju bland de roligaste i sverige också! Den dagen bloggen har spridit sig kommer ni hålla med om det.

 

Jag kan även vara lite ironisk.

 

 

Nu förstår ni varför ni älskar mig så mycket som ni gör. Ni behöver inte tacka. Jag bjudet på det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0