Proffessionell hjälp

Idag ska vi prata om tv program tänkte jag! Är det bara jag som börjar bli lite less på temat "affärerna-går-dåligt-ta-in-en-professionell-människa-som-gör-allt-bra-igen"? Hells kitchen gillar jag men nu börjar det ju bli samma grej över alla brancher som existerar. Det senaste jag såg var en hårsalong. Snart går inget annat på tv tror jag.

 

"Hej Jalli, jag har ett problem. Jag har kört taxi i 20 år men nu börjar affärerna gå dåligt. Jag skulle bli hemskt glad om du kunde hjälpa mig med detta problem, plus att jag alltid har velat vara med i tv!

 

Hälsningar Berra"

 

Kära Berra!

 

Jag förstår ditt dilemma och jag är mycket glad att du vågar ta steget och skiva till mig. Självklart ska jag göra vad jag kan för att hjälpa dig. Detta kan dock ta sin tid, men jag lovar att återkomma så fort jag har skaffat körkort och fått tillstånd att köra taxi. OM tv frågar dig varför jag dröjer så länge så säg att jag har fått göra många körningar på Sri Lanka den senaste tiden. Det är inte alltid lätt att vara eftertraktad över hela världen.

 

Med vänliga hälsningar Jalli

 

Förresten, det är inte Berra som har skrivit brevet som är med i bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0