Skador och dejting-tv

Denna dag har varit en intressant dag. Jag har gjort mig illa i två fingrar. Ett på varje hand, det måste ju vara jämnställt! Det är märkligt hur man ofta gör illa sig på sätt man inte borde göra illa sig på. Med tanke på att jag skär i saker hela dagarna borde det ju rimligtvis vara då jag skär mig. Men istället skar jag mig när jag skulle skala en lök. Det är korkat. Det var det ena fingret, det andra minns jag inte hur det gick till. Det är för övrigt krångligare att hacka lök med plåster över hela tummen.

 

Det är lustigt det här med att göra illa sig på saker som inte är menade för det. Ungefär som om jag skulle slå i huvudet mot något och få skoskav. Det hade varit roligt!

 

"Har du tråkigt? Passa på att göra illa dig för du vet aldrig var smärtan hamnar! En tumme idag kan vara en armbåge i morgon!"  Det är nog tur att jag inte jobbar med reklam.

 

När jag gick hem från jobbet idag var min första tanke att jag kände mig söt. Var i helskotta kom den tanken ifrån? Jag kanske är som sötast när jag är trött men glad och bara vill hem?  Jag tror att jag ska söka till "bloggare söker fru". Det programmet finns inte än. Men snart. Det ska bli ett kommande projekt tror jag. En av de få dejtingserier där man faktiskt kan få dejta programmets skapare. Bara en sådan sak!

 

Änmäl er nu. I morgon kan det vara för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0