Jag var ledig-sedan skrev jag ett blogginlägg!

 

Kort sammanfattning av dagen: Jag gick upp. Sedan tvättade jag. Sedan åt jag middag.

 

Jag älskar att bara berätta det väsentliga i vad man gör. Dels är det ju smart för vem sjutton vill läsa detaljerat hur jag inte har gjort ett dugg? Sen får det en väldigt vacker klang också tycker jag. Speciellt bra skulle det vara i sportsammanhang:

 

"Hur gick loppet igår? Jotack vi startade-lite senare var vi i mål!"

 

-Men gud vad skönt att du berättade det, jag som var så orolig!

 

Detta får mig osökt att tänka på när vi sprang kottlasjön runt på idrotten i skolan och jag sprang vilse de 2 första gångerna. Men det behöver vi inte gå vidare in på här. Vi kan sammanfatta det: Jag startade-sedan kom jag inte alls i mål förrän alla andra redan hade lunchrast!

 

Vad gör Jalli nu då? Han åt middag-sedan hittade han inga tomma matlådor! Katastrof. Hur ska detta lösa sig? Gråt inte kära läsare det här ska nog lösa sig på något sätt! Man tager vad man haver heter det ju. Handfatet går ju säkert att får bort på något sätt. Så är det bara att leta upp något som kan fungera som lock till det så har vi en matlåda och har löst ptoblemet på bästa(?) möjliga sätt!

 

Hade det här inlägget skrivits i slutet på december hade jag kunnat skriva "Jag föddes-sedan fyllde jag 30!" Men eftersom inlägget skrivs för tidigt för det så får jag låta hela den geniala idén vara. Istället ska jag bli allvarlig och sammanfatta det viktigaste i mitt liv. Eller snarare grunden för det.

 

Jag föddes-sedan överlevde jag!

 

Vilket vi alla ska vara tacksamma för, annars hade inte dena blogg kunnat bli till. Såvida inte någon med samma sorts begåvning som jag startade något liknande. Men det är väl knappast troligt?

 

Nu ska jag göra något relativt sällsynt också. Publicera en bild på mig själv i bloggen. Det är något det är brist på. På gott och ont.

 

Jag åkte på kryssning-sedan fick jag låna en gräslig mössa!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0