Det är bra med kommuner och information

Jag lever efter mottot "allt som hamnar på facebook hamnar på bloggen." Det vill säga att min tanke oftast börjar där för att sedan utvecklas till ett fantastiskt blogginlägg av sällan skådat slag! Så även nu. Jag störde mig lite på hur kvällstidningarna envisas med att ha sina fina listor över "De här tjänar mest i din kommun" "De här människorna under 30 tjänar mest i din kommun" bla bla. Jag tycker att vi gör en hel tidning om bara sådant! Det finns ju massa grejer som är mer intressanta!

 

*De här är de grinigaste människorna i varje kommun (Bra att veta vilka man ska akta sig för)

 

*Här är de gladaste människorna i varje kommun(Söka nya vänner?)

 

*Här är alla i din kommun som har en katt, två döttrar men inga hundar.

 

*Passa på och läs! Här är listan över alla i din kommun som brukar bära en röd tröja på onsdagar!

 

*Här är alla söta hundar som vistas i din kommun

 

*Alla kommuner som har en livsmedelsaffär med extrapris på gurka

 

Ja ni ser, jag kan fortsätta i all oändlighet! Men det tänker jag inte utan jag tänker sluta nu. Jag bor nämligen i en kommun där en person har låtit kaffet kallna och måste diska kaffekoppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0