Ett skosnöre kort

Man ska ta vara på de tillfällen i livet när man upplever det där lilla extra. När man känner sig lite extra duktig. Lite extra fin. Lite extra vad det nu kan vara. Så i morse när jag tog på mig skorna råkade jag vips slita av ena skosnöret. Hoppsan!

 

Jag kände mig genast jättemanlig. Inte ofta jag gör det så jag får ta i extra mycket denna gång. Jag är säkert starkast i hela världen eftersom jag rycker av mitt skosnöre när det inte ens är meningen! Att det blir fult och svårt att knyta ena skon har mindre betydelse tycker jag. Jag är häftigast och tuffast i världen!

 

Jag ser framför mig hur någon är på väg att råna mig och plöstligt stannat upp skräckslagen och tittar ner mot min sko:

 

-Du..du har...har du..ryckt av den där..själv? Med EN hand?? Förlåt jag ska aldrig mer besvära dig igen!

 

Jag kanske borde byta träningsform till något där man inte tränar barfota. Så jag genast får den där respekten som bara ett avryckt skosnöre kan ge.


Kommentarer
Postat av: din kära flickvän

Du är bäst älskling! <3 0:)

2012-04-06 @ 01:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0