I grönsakeland

Jag har börjat äta grönsaker! Eller mer grönsaker ska jag tillägga. Jag bestämde mig för att dra ner på kolhydrater och äta mer grönsaker. Jag känner mig oerhört duktig och nyttig måste jag säga. Grönsaksdisken skakar numera av rädsla.

 

"Fan, fan han kommer ju hitåt! Förut var man ju säker? Minns ni Jalli grabbar? Han var så fin, fick oss att känna oss ganska säkra eftersom han oftast bara gick förbi eller i alla fall inte tog mycket av oss. Nej där räffade han åt sig Gurra gurka! Vad ska vi ta oss till? Han är på väg...Nej där tog han med sig Pelle Plocksallad också! Våra dagar är räknade. Hjäääälp!"

 

Alla grönsaker har nämligen ett förnamn som börjar på samma bokstav som den grönsaken de är. Om ni nu inte vissta det.


Jallis blogg-kunskap är bara förnamnet

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0