Trovärdigt inlägg

När man har en ledig vardag så kan man lyxa till det ordentligt! För mig innebar det idag att sätta på mig strumpor först klockan 18.00 när jag behövde slänga sopor. Ordet lyx har uppebarligen inte samma betydelse för mig som för andra. Man ska lära sig att uppskatta små saker här i livet! Vad mer kan jag tänka mig att uppskatta?

 

Eftersom jag tog på mig strumpor nu behöver jag ju inte ta av dem igen. Det är ju himla lyxigt.

 

Oj. Listan tog visst slut där. Det var ju inte så lyxigt. Men jag klarar mig utan lyx i mitt liv. Eller hela mitt liv är ju ett enda stort lyxpalats! Då menar jag inte att jag bor i ett slott eller att jag har 20 miljoner på kontot. Jag har bara mindre krav än andra.

 

Jag kan verkligen konsten att få saker att låta sämre än vad de är insåg jag nu. "Jag har det lyxigt för att jag har lägre krav än alla andra och är nöjd med mitt fattiga liv". Ungefär så lät det. Men jag ser mig ju inte som fattig. Eller rik. Bara nöjd. Så vill ni ge bort 50 miljoner välj någon annan!

 

Trodde någon på det där?

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Du kan hälsa de med 50 miljoner att jag är villig att offra mig, för din lycka skull... =)

2012-05-03 @ 23:56:06
Postat av: Jalli

Ni är allt för vänlig!

2012-05-04 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0