Lillkotletten!

Idag började jag och en kollega prata om smeknamn. Då fick jag förslaget att jag kunde kallas för "lillkotletten." Jag vet inte riktigt, det är något med det namnet som inte är helt okej tycker jag. Inte någon pondus direkt. 
 
-Jag är upptagen med en annan kund men du kan få hjälp av lillkotletten
 
Nja..det låter inte bra. Som en person ingen vill ha där men ingen kan få ifrån. Men det skulle ändå vara roligt att testa det smeknamnet i alla möjliga sammanhang för att se folks reaktioner. Säkert jättebra om det uppstår bråk på krogen.
 
-Du tog min öl din jävel!
 
-Det gjorde jag inte alls det!
 
-Tigger du stryk?
 
-Passa dig annars så hämtar jag lillkotletten!
 
-Nu du din...vad sa du?
 
-Lillkotletten kom hit!

-Eh det har nog blivit ett missförstånd här..eh kom grabbar vi sticker. Här vågar man ju inte vara.  Lillkotletten är här, vi sticker sa jag!
 
Ingen bråkar med Lillkotletten!
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Näe! "Storkotletten" tycker jag! Eller åtminstone "Mellankotletten"? Du är inte liten längre, ju!

2012-08-27 @ 21:14:23
Postat av: Anonym

Hehe... Köttbrittan har vi ju hört förut, men lillkotletten var ny! Vet inte vad som är värst egentigen... =)

2012-08-29 @ 23:17:27
Postat av: Jalle

Inget är värst, kärt barn har många namn!

2012-08-31 @ 21:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0