Minnen från barndomen

Idag är det första advent! Grattis på er! Jag vet inte varför men jag har någon kärlek till att säga grattis till folk när det är dagar som firas som inte har något med personen i fråga att göra. Det tycker jag är roligt. 
 
Det betyder ju att julen närmar sig. När man var liten gick december jättelångsamt och man längtade ihjäl sig efter julen. Nu går det jättefort och det känns knappt att det är julafton på julafton. Det känns inte som julafton på nyårsafton heller av någon konstig anledning. Märkligt.
 
Jag var för övrigt väldigt rädd för jultomten när jag var liten. Gömde mig alltid bakom minanågon föräldrers rygg. Nu har jag däremot kommit över det där. Jag ser framför mig när jag har familj och tomten kommer och frågar efter snälla barn, då ska jag plötsligt dyka upp från ingenstans:
 
-Jag är inte rädd för dig!!
 
Därefter skulle en alldeles för lång tystnad eller en väldigt intressant dialog uppstå. Bara att välja vad ni tycker passar bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0