Ingen lek hos tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren. Fantastiskt skoj. Det började redan när jag satt i väntrummet. När jag sitter och bara väntar börjar jag alltid fundera en massa eller titta på omgivningen. I det här fallet båda två. Självklart satt jag i barnens del och tittade på de små leksakerna. Bland annat en lyftkran.

 

Men det fanns ju inget på golvet som lyftkranen kunde plocka upp! Vad ska man då med en lyftkran till? Jag ska nog skicka ett argt mail och fråga dem varför de vill göra barnen ledsna på det här viset! Spisen var för liten också! Den kakan räcker nog till en halv person om man får för sig att slänga ihop en kaka medans man väntar. Samt se till att spisen fungerar på riktigt. Men det är smådetaljer vi kan bortse ifrån.

 

En detalj jag däremot inte kan bortse ifrån var att jag såg en bok med Nicke Nyfiken! Tyvärr hindrade både min vuxna hjärna samt tiden mig från att läsa den men jag var väldigt intresserad! Minns den ju från när jag var liten. Nästa gång ska jag fråga om jag får ta med den hem.

 

Undrar om den stackars uttråkade lyftkranen ingår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0