Ramsan som gud glömde

Kaffe vore ju gott. Så det dricker jag.

 

Laga mat vore ju passande. Så det åt jag.

 

Jobba måste man. Så det gjorde jag.

 

Men kaffe vore ju gott! Så det dricker jag. Igen. Fast nu.

 

Samma alltså.

 

Nej det här blev ju historiens sämsta ramsa. Vi kan diskutera varför jag har dröjt med att blogga istället. Men det kommer jag inte ha ett svar på så det blir en ytterst tråkig diskussion. Plus att jag inte kan diskutera med mig själv heller, det vore ju knäppt.

 

Men det har jag ju gjort. För det gjorde jag. Förut alltså.

 

Blogga bör jag ju göra. Så det gör jag.

 

Nej nu var jag där igen! Var kom denna knäppa ramsa ifrån?

 

Från ditt huvud. För du skrev den.

 

För skriva behövde du. SÅ det gjorde du.

 

Ja det gjorde jag! För det behövde jag.

 

Jag pratar med mig själv igen. Det är knäppt. Ja det är jag.

 

Knäpp alltså.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0