Tänkvärda ord om livets dryck

För första gången har jag bestämt mig för att skriva ett blogginlägg direkt när jag vaknar. Jag var nämligen jättetrött från ingenstans och bestämde mig för att sova någon timme. Nu är jag tröttare än någonsin, hade lovat mig själv att blogga och sitter därför och häller i mig kaffe. Förutsättningarna kunde ha varit bättre.
 
Så nu kör vi!
 
Kaffe är för övrigt en rätt märklig grej. Något nästan alla dricker men nästan ingen tycker om första gången. Här skulle det vara jätteroligt med en bra liknelse. Det måste jag försöka!
 
Kaffe är som ett suddgummi! Det finns flera olika sorter men ger samma resultat.
 
Nej stryk den.
 
Kaffe är som en nyckelpiga. Du vill aldrig att den ska flyga iväg!
 
Stryk den också.
 
Kaffe är som en skalad banan. Du slipper skala den!
 
Nej det här med liknelser kanske inte är min grej. Nu avslutar jag och förbereder mig inför nästa blogginlägg.
 
Förutsättningarna kunde ha varit bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0