Vill ni se en stjärna?

När jag var på väg hem idag såg jag en turistbuss som körde förbi precis innan jag hade komit fram till övergångsstället. Folk satt vid fönstrena och fotograferade för glatta livet. Jag kan verkligen tänka mig hur det stod en kille där inne och pratade.
 
- Om ni nu allihop kollar till vänster ser ni en Jalle! Ta vara på den chansen, han rör sig ganska sällan i detta område. Han är snäll och ofarlig men gå inte för nära honom, då kan han bli rädd och springa iväg. Han är aktiv året runt även om han tcker om att ta det lugnt och skönt ganska ofta. Gå inte fram och klappa på honom för det tycker han inte om. Fotografera är okej även om han inte är van vid den sortens uppmärksamhet. Han rör sig gärna i väldigt små flockar och är precis lika gullig som han ser ut!
 
Turisterna kommer ju att få sitt livs ögonblick.
 
-Mamma, mamma vi fick åka en rolig buss och när vi gjorde det såg vi en Jalle på trottoaren! Jag lovar, du skulle ha varit med!
 
-Men ni tog väl kort? Ikväll kan vi samlas i vardagsrummet, titta på bilderna och äta gott! Jag är avundsjuk på er som faktiskt fick se honom!
 
 

Kommentarer
Postat av: elli

Ha ha så underbar härlig humor du har!

2012-07-12 @ 22:21:13
Postat av: Stefan Moberg

Hahaha!! Måste skicka vidare... :-)

2012-07-12 @ 22:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0