blagbok?

Jag har precis dammsugit lite. Efter middagen! Ibland är jag såh hurtig att jag skrämmer mig själv. Men det var ju inte en "nu har jag lång tid på mig och ska gå igenom varje hörn i lägenheten, gärna möblera om och varför inte tapetesera om hela jäkla lägenheten"-dammsugning. Snarare en "oj redan ätit upp nu kan jag dammsuga lite snabbt för att känna mig duktigt utan att det ger ett så vettigt resultat"-dammsugning. Städning för själen kan man kalla det om man vill låta lite häftig. Eller väldigt fånig.

 

Nu är jag dessvärre inne på det här hemska med att dagboks/blogginlägg siom jag så tappert försöker att undvika. Eller ett dogginlägg om man vill göra ett namn av det.

 

"Men hallå dogg betyder ju hund!"

 

Nej det gör det inte alls. För detta är en svensk blogg. Av en svensk Jalli. Utan dogg. Dessutom stavas dog med ett g. Knäppskalle.

 

Man kan även kalla det för ett blagboksinlägg men då ser det mer ut som ett barn som håller på att lära sig att skriva och det vore ju elakt mot barnen.

 

För vem skulle vilja bli jämförd med någon som skriver dogginlägg och tycker att han är fyndig? Inte jag i alla fall.

 

Tar man bort ett g däremot så blir det doginlägg. Vi gör två ord av det: Dog inlägg. Så lägger vi till ett frågetecken: Dog inlägg? För säkerthets skull skriver vi "dog inlägget?"

 

Nämen hoppsan. Det gjorde visst det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0