Jalli-den goda grannen

Jag slängde mina sorterade sopor idag. Eller vad man nu kallar dem. Uppenbarligen är söndagen en stor dag för den trevliga aktiviteten eftersom vi var massa människor där samtidigt. Lite småmysigt sådär. Jag har lite tankar på om man skulle införa det på riktigt. Som en trevlig aktivitet en gång i veckan. Man samlar med sitt skräp och umgås som goda grannar helt enkelt. Jag kan ta på mig rollen som värd och ha lite roliga lekar.
 
Kast med litet, men tömt och rengjort, mjölkpaket?
 
En kurs i konservburksjonglering kanske?
 
Glasflask-bowling? 
 
För del allra minsta har vi även "Mejeri-memory" med brickor gjorda av olika mejeriförpackningar.
 
Välkomna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu var du rolig igen...

2013-02-17 @ 23:53:44
Postat av: Anonym

...tyckte pappa! :-)

2013-02-17 @ 23:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0