Mat och dryck

Somliga människor som får höra att jag har en blogg men inte läst den har frågat "vad bloggar du om?". En jäkla intressant fråga om du frågar mig. Men det gör du ju inte för det här är en blogg och ingen frågespalt. Men i alla fall.
 
Den enda tanken med bloggen är att jag försöker undvika att det inte blir en dagbok. Alltså inte berättar ointressanta vardagssaker till en ointresserad publik. Eller läsare heter ni ju. 
 
Jag hade kunnat skriva att jag ska äta pasta carbonara och dricka vatten. Men det vore tråkigt.
 
Nu ska jag dricka vatten till min pasta carbonara!
 
Se vad otroligt intressant det genast blev. Jag tycker att man alltid ska prata om drickan först! Eftersom jag är så insatt så vet att jag serveringspersonal ofta försöker sälja på en drickan innan maten så man kanske hinner dricka upp den och beställa en till. Varför inte då ha drickan som huvudgrej?
 
Vill ni ha ris eller pasta till er starköl?

 
Ja jag hade kunnat ta ett bättre exempel men nu ble det inte så! Förlåt så hemskt mycket.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0