Ett nytt inlägg! På riktigt!

Nu har jag suttit i säkert en halvtimme och det har inte kommit fram en enda idé. Ni ska vara glada för att jag gör det här frivilligt och inte har döda linjer att hålla. Tänk om jag var någon person som skrev i en tidning eller så. Det skulle bli katastrof. 
 
"Vi är hemskt ledsna men Jalle har inte blivit klar i tid den här gången heller. Men ni kan gå in på vår facebooksida ´Ska Jalle få behålla jobbet´?"
 
Nej inget sådant för mig. Tänk om jag skulle få betalt för att blogga? Då skulle det ju på ett sätt betyda att jag rånade alla som läser bloggen. Då skulle de bli jättearga och alla skulle hata mig. Det vore ju tråkigt så därför gör jag det här gratis. Trots min oerhörda begåvning! Är jag inte världens snällaste?
 
Det här med ordet snäll är intressant, det kan låta lite mesigt intalar jag mig själv. Motsatsen är ju inte så positiv heller men den talar ändå mer sanning. Ingen skulle väl påstå att någon annan var dum i huvudet om den inte menade det? Ja tänk vad smart jag är! För att inte tala om snäll. På riktigt. Man är väl inte dum i huvudet. Det är jag för snäll för. På riktigt.
 
Förresten var "döda linjer" en direkt översättning av "deadline" om ni inte tänkte på det. Jag kände mig jättefyndig. Eller så var deten anledning atts slippa undan att hitta ettt passande svenskt ord. Men det behöver ni inte säga till någon då kan jag ju verka dum i huvudet.
 
På riktigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0