Jalli-återkomsten

I morgon börjar jag jobba igen efter semestern så vad passar då bättre än att slänga iväg ett inlägg i min svältande stackars blogg? Även bloggar behöver man semester ifrån så att man kan ladda bloggbatterierna. Äta bloggmat och dricka bloggdricka. Jag tog blåget mot Blekinge och sedan åkte jag blåget tillbaka. 
 
Jag har fått höra att skämt inte alls är lika bra i skrift som i tal förresten. En jäkla tur att jag är bloggare och inte komiker då, stackars publik. Men det kanske vore något att satsa på, jag är lite nyfiken på hur det är att få tomater och andra grönsaker kastade på sig. Var kommer de ifrån? Tar folk med sig dem ifall showen skulle vara dålig? Tänk om det fungerade likadant med annat?
 
Anställningsintervjun kanske? "Jag tog med mig trettio tusen i kontanter till er som ni kan ge mig om en månad utifall att ni skulle bestämma er för att ge mig en mycket sämre lön än vad jag egentligen förtjänar!"
 
Restaurangen? "Jag tar fiskgrytan tack. Skulle den inte vara god så har jag med mig mina hemmagjorda köttbillar. Man får väl låna er micro?"
 
Klädaffären? "Jag vill prova de här jeansen. Jag har med mig ett par hemifrån också om de här inte skulle passa."
 
Tänk så många bra idéer jag har! Nu när jag ser hela inlägget undrar jag om det här med att ladda bloggbatterierna hjälpte. Kvalitén verkar inte ha ökat så jättemycket. Himla tur att jag är så rolig av naturen. Blygsam också.
 
 

Kommentarer
Postat av: elli

Så fantastiskt skojslig är du!

2012-08-05 @ 19:28:58
Postat av: elli

Så fantastiskt skojslig är du!

2012-08-05 @ 19:29:10
Postat av: Stefan Moberg

"Anställningsintervjun"! :D

2012-08-06 @ 00:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0