Kaffe gör er glada!

Nu ska jag blogga! Har känt mig lite grinig de senaste dagarna så det är lika bra att jag inte har skrivit. Ni kanske skulle ha känt er rädda och hotade då? Få saker är så läskiga som en Jalle på fel humör! Men nu jävlar! Det känns så pass bra att jag steker falukorv nu!

 

"Vad har steka falukorv med att inte vara grinig att göra?" undrar ni då. Ingenting förstås men jag måste ju äta. Ibland är ni verkligen korkade faktiskt. Jag blir så himla trött på er hur ni ska hålla på och nu j...nej! Jag var ju glad. Så var det.

 

När jag strax kommer att göra kaffe kommer jag nog känna en ännu större glädje än falukorvs glädjen. Hur det nu är möjligt? Hela jag kanske kommer att förändras? Hela himlen kommer plötsligt vara ett gigantiskt Jalle ansikte som ler ner mot hela befolkningen. "Drick kaffe, kaffe gör er glada!" ska jag säga och sedan börjar det regna ner kaffe så alla andra blir lika lyckliga som jag. En fin tanke.

 

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera över vilket jätteuvud det blir om det ska täcka hela himlen. Det kommer att se hemskt ut. Jag har visserligen fått höra att jag har stora ögon men jag vill itne ens tänka på hur de skulle se ut i det läget. Nästan så att jag vill hoppa över kaffet men det går ju inte.

 

Drick kaffe, kaffe gör er glada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0