Toner och detaljer

Jag gillar att hänga upp mig på detaljer. Oftast texter på olika produkter eller texter i allmänhet. Jag gillar att leta fel i dem(väldigt charmigt) även om jag inte ens vet om felen är riktiga fel. Det kan ju bli skoj ändå även om det skulle vara jag som har fel. Om felet. Men det är ju inget fel i det. 
 
Till ett blogginlägg som detta borde jag u naturligtvis ha samlat en massa roliga exempel, men det har jag inte(det är också fel). Men jag ska nog komma på lite ändå. Till exempel på påsen med riven gratängost. 
 
Riven av hela svenska ostar
 
Det är väl klart som sjutton att det är rivet av hela ostar, vad är alternativet? Jag önskar att jag hade en konstig begåvning så man kunde ändra texten på en massa paket med något häftigt viftande med handen eller en annorlunda nysning eller något. Så det stod det jag ville att det ska stå. Som till exempel "riven av rivna svenska ostar". Så skulle jag vilja ta tid och se hur länge det dröjer innan någon upptäcker det. Vet inte hur den detaljen ska gå till bara.
 
Jag har köpt laxfilé också. Den ska tydligen ha "lätta,söta och feta toner". Jag ser framför mig noter som dansar omkring. Vissa är små tjockis-noter medans andra nästan flyger fram. Hur de ska bli söta får jag nog forska lite i. 
 
Jag ska nog misslyckas med tillagningen med flit också, bara för att kunna stirra på den och säga "inte den tonen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0