Envist inlägg!

Jag funderade på att göra ett seriöst inlägg. "Buu ett seriöst inlägg?! Varför Jalle, nu när du skriver så roligt och förträffligt?" säger ni då. Men då tänker jag att för att kunna vara rolig och förträfflig måste jag ibland vara serilss så att när ni är besvikna över allt allvarligt så dyker jag plötsligt upp med ett knasigt inlägg igen och ni blir lika lyckliga som en katt som har fått en räkmacka! Så då gör jag så,
 
Jag funderar. lite över min envisa sida. Den har visserligen ofta varit ganska bra. Den gav mig körkort trots att jag misslyckades flera gånger men eftersom jag aldrig gav mig så lyckades jag att ta skiten till slut till exempel. I nuläget sliter jag med en komplettering till en intruktörsutbildning i bodycombat som jag aldrig lägger av med trots att jag har gått om utbildningen några gånger. Jag undrar ganska ofta varför. 
 
För det första: Jag gör det helt av eget intresse och har inen anläggning bakom mig vilket gör det till en väldigt krånglig procedur att kunna filma min licensfilm. Om det ens går. Lyckas jag så vet jag ju inte ens var jag skulle kunna hålla klasser och sådant.
 
För det andra: Jag har misslyckats en antal gånger förut. Varför skulle jag göra det nu? Varför håller jag ens på?
 
Men sedan radar jag upp skälen:
 
För det första: Att vid sidan av syssla med något som kan vara till hjälp för andra kommer jag alltid att vilja göra.
 
För det andra: Jag känner något för just den klassen som inte går att förklara. Jag pratade en gång med en intruktör att de passen fick mig att uppleva någon form av extas som inte går att förklara för andra. Den känslan vill man ju väldigt gärna dela med sig av till andra!
 
För det tredje: Att ha det här projektet i huvudet gör mig lycklig i en period som är lite si och så. Varför strunta i något som gör en lycklig?
 
Ja jävlar, jag fortsätter väl ändå. Jag kanske lyckas när jag fyller 51?

Kommentarer
Postat av: Helen

Kämpa på! Du kommer fixa det till slut o de kan "de" stå där och tappa hakan. Jag jobbade som instruktör några år, underbart att få hjälpa andra att komma igång och samtidigt om man som jag är lite "pajas" bjuda på ett pass inte bara i träningens tecken utan skratt också. Deltagarna gick där ifrån svettiga och på strålande humör. Sen att få betalt för att träna är ju inte fel ;-) Keep going! / Helen.F

2016-11-15 @ 20:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0