Busshållplatsdrama

Jag gillar inte riktigt när folk på busshållplatsen ska börja prata med mig. Om det inte är någon jag känner bra förstås. Men det är det ju aldrig. Så jag fick följande fråga från någon jag inte har den blekaste om vem det är:

-Känner du människan som bor på (valfritt gatunamn, minns det inte) som har en boxer?

 

Samtidigt i Jalles huvud: Boxer? Vaddå tv? eller va?

 

-Nej det vet jag inte vem det är tyvärr..

 

-För den brukar vara fri och gå och göra ifrån sig på gatan.

 

Samtidigt i Jalles huvud: Gå fri? Jahaaa boxer som i hund! Jahaaa!

 

Hade hon kunnat läsa mina tankar hade hon fått sig ett gott skratt. Eller bara tyckt att jag var dum i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0