Det bussigaste inlägget hittils

När jag åkte buss idag slog en tanke mig! Tankar slår mig ganska ofta för övrigt, mycket elakt av dem. Antagligen för att de vet att jag inte slår tillbaka. Men i alla fall. Tanken som slog mig var att busschaufförer alltid vinkar till varandra när två bussar möts. Ett helt normalt och självklart beteende kan tyckas. Men tänk om det inte vore så?

 

När du börjar på jobbet får du kanske veta att det är ett tvång? Alla missade vinkningar innebär avdrag på månadslönen? För att inte tala om allt snack på firmafesterna.

 

-Du skulle ha sett när jag mötte Klas 13.44 i torsdags för 3 veckor sedan. Han vinkade inte!

-Näää! Det svinet!

 

För att inte tala om vilka problem det kan innebära för privatlivet:

 

-Älskling du hade ju lovat att vi skulle äta Oxfilé torsdagen den 27:e. Så berättar du nu att du inte har vinkat?? Hur kan du göra så här mot mig? Jag hade sett fram emot den här oxfilén jättemycket och så sitter du på jobbet och struntar i att vinka? Förstår du hur det känns för mig? För att inte tala om mitt rykte! Nu kommer jag att bli hon-som-är-gift-med-den-ickevinkande-busschauffören! Jag vill skiljas!

 

Det är hårt att vara busschaufför!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tur att du inte är en busschaffis då älskling ;)

2011-09-26 @ 21:15:12
URL: http://remedy.blog.se/
Postat av: Jalle

Jodå, jag skulle ju vinka till alla!

2011-09-26 @ 21:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0