Tillbaka i strålande form!

Nu är det fanimej dags att blogga igen! Jag ber om ursäkt för uppehållet som egentligen har varit som andra uppehåll jag tar. Men det känns mer okej under sommaren och semestrar måste jag säga.

 

Idag har jag varit hemma och tänkte mäta hur lång gardinstång jag skulle behöva till sovrummet. Bra tanke. Den hade varit ännu bättre om jag hade hittat ett måttband också. Det är uppenbart hur ofta jag gör liknande saker. Men då tänkte jag att jag kunde försöka sätta upp en annan gardin i ett annat rum. Lätt som en plätt!

 

Men vänta nu? Hur sätter man upp en gardinstång egentligen? Jag gick till köket och försökte kolla hur den gardinstången sitter. Sedan tillbaks till rummet och försöka gra likadant.

 

Nähä. Det gick ju inget vidare. Men den sitter uppe i alla fall om än ganska fult. Men det ser man ju inte utifrån.

 

Så jag vill inte ha några besök förrän jag har klurat ut hur man gör det ordentligt. Ni kan ju höra av er om något halvår.

 

Jalli-bloggen som får otekniska människor att känna sig begåvade i jämförelse med bloggens huvudperson.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hehehe... Bara att säga till, jag kan medta både tumstock (måttband har man på syslöjden...) och borrmaskin!
Med vänliga hälsningar, den inte så arga snickaren... =)

2012-07-04 @ 12:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0