Tröjtankar

Igår tvättade jag(tänk vad kul det hade varit att avsluta blogginlägget här och inte skriva något annat. Precis min humor). Ofta tvättar man ju när man snart inte har något val längre. I mitt fall när jag hade helt slut på acceptabla tröjor. Vilket innebar att jag fick ta på mig en ful jävla tröja eftersom det knappast hade varit acceptabelt att gå halvnaken till tvättstugan heller. Att ta på mig denna tröja resulterade i en väldans massa tankar:
 
Den här tröjan ser ju förjävlig ut!
 
Tänk att jag har gått omkring i den här frivilligt en gång i tiden!
 
Men då satt den ju snyggare också.
 
Nej! Har jag blivit tjock??
 
Men jag tränar ju faktiskt nu, det gjorde jag inte då.
 
Det är säkert mina stora muskler som gör att den är liten!
 
Men den är ändå förbaskat ful.
 
Tänk att jag har haft den här frivilligt en gång i tiden!
 
Men då satt den ju snyggare också.
 
Jag är tjock!
 
Nej det kom jag ju fram till att det är träningen.
 
VArför har jag inte slängt den?
 
Tyckte jag den var snyggare förut? Har jag blivit gammal och tråkig?
 
Tänk att jag har haft den här frivilligt en gång i tiden. Men det vore ju synd att slänga den.
 
 
Nästa gång bokar jag tvättid tidigare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0