På gränsen till panik

Nu när man är tillbaka från semestertider måste man ju skriva lite inlägg. Det finns helt enkelt inga bortförklaringar längre. Att jag skrev de två meningarna för flera dagar sedan det inte har blivit något annat är en annan diskussion.
 
Den tar vi inte.
 
Det ringde på dörren precis. Varför eller vem är strunt samma, det roliga är hur panikslagen jag blir när det ringer. Likadant om det ringer ett okänt nummer. Det är svårt att säga hur jag känner då men ungefär så här:
 
Hjälp vad har jag gjort?? Tänk om det 
är polisen! Vad har jag nu gjort som polisen kan tänkas vilja sätta dit mig för? Eller är det någon som är arg på mig? Jag vill inte att någon ska vara arg på mig, jag är ju snäll! Vad har jag gjort som någon kan vara arg på mig för? Har jag väsnats för mycket? Är jag en otrevlig människa? Varför tycker folk att jag är otrevlig? Är det mitt hår? Gaah jag vågar inte öppna!
 

-Hej Jalle, du har inte använt ditt källarförråd på länge.Kan jag få låna det?
 
Okej då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0