Första april!

Första april är djävulens påfund. I alla fall om man heter Jalle. Jalli. Whatever. Jag går ju på allt! Tror för gott om alla. Vi borde döpa om dagen till "1:a lura-Jalle-månaden." Jalli. Whatever. Men lura mig kan få konsekvenser tror jag. Så tänk på vad ni säger. 
 
Det blir så jobbigt om ni till exempel lurar mig om att jag har vunnit på lotto. Då kommer jag bli odräglig och berätta det för okända människor på stan där säkert flera med tvivelaktig moral blir mina kompisar. Som sedan inte alls visar sig vara riktiga kompisar utan bara är ute efter mina pengar. Som jag inte har men då har mina riktiga kompisar tröttnat på mig och så står jag där ensam som en tragisk Jalle.
 
Jalli.
 
Whatever.
 
Nu inser jag att skriva blogginlägg går av bara farten när jag väl sätter mig. Ska försöka sätta mig oftare. Alltså blogga oftare, inte vara lat. Bara tillräckligt lat för att blogga ibland.
 
April april!
 
Nej jag skojar bara. Är inte att dra ett aprilskämt om att man har dragit ett aprilskämt det bästa aprilskämtet? eller är det bara som ett stort skämt? På det dåliga sättet alltså. Det kan ni fundera på så tar Jalle och avslutar detta inlägg.
 
Jag menar Jalli.
 
Whatever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0