Sjuk

Jag dricker te. Det finns inte många anledningar för mig att göra det. Antingen så är jag förkyld, eller så sitter jag med ett sällskap som jag inte går bra ihop med men som jag kämpar för att gå bra ihop med och som kräver att jag dricker te med dem för att få ingå i deras exklusiva vänkrets.
 
Eller så är jag förkyld.
 
Jag avskyr att vara krasslig, en stor mening med mitt liv försvinner då och jag får ta det lugnt istället. Då kan jag ägna mig åt saker som andra uppskattar iställer, som min blogg till exempel! När jag skriver ordet blogg kom jag att tänka på "glogg" vilket i sin tur leder till ordet glögg som jag inte dricker nu. bara så att ni har koll på det.
 
En till sak jag uppskattar med att vara sjuk är att jag kan ha fula kläder. Det har jag visserligen alltid när jag är hemma men av någon anledning känns det mer okej när jag är sjuk, lite mer godkänt. Precis som att det är lite mer godkänt att inte städa. 
 
När jag tänker efter så är det nog inte så dumt att vara sjuk ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0