Mörkt inlägg

Det händer mycket nu. Många projekt, saker som ändras och Jallar som är konstiga. Så då passar det att blogga! Jag kanske skulle döpa om mig till Jalli Bloggberg? Det låter inte alls idiotiskt.
 
Min dator vill tydligen blogga på egen hand för helt plötsligt flyttas markören bakåt i stycket så att jag börjar skriva mitt i ett annat stycke. Inte alls irriterande. Det är väl mina klumpiga armar som kommer åt på fel ställen.
 
Nu när det är lite mörkare på morgonen och tidigt på kvällen känner jag någon slags absurd längtan efter att säga "det ser mörkt ut" och tycka att jag är jätterolig. Det kan ju börja med att jag bara öppnar balkongdörren och skriker ut det i en megafon eller något. Kanske tar ett foto och läggger upp med den texten på alla sociala medier jag kan hitta. Sedan tar jag ut det till offentligheten. 
 
På bussen kanske. Först blippa lilla busskortet och stirra vänligt mot chauffören på det där lite lätt obekväma sättet. "Det ser mörkt ut!" för att mötas av en obehaglig tystnad.
 
Eller när jag betala med kort i affären:
 
-Det blir 230 kronor.
 
-Det ser mörkt ut! 
 
-Förlåt?. 
 
Eller så behåller jag min tragiska humor för mig själv istället. Inte många som delar min kvalitets-humor tror jag.
 
Det ser ganska mörkt ut faktiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0