5-årskalas!

Det är en stor dag! Fram med ballonger och klistermärken! Tårta, fiskdamm och gäster som ramlar, gråter och skriker. Jalli fyller 5 år!
 
Bloggen alltså, själv är jag dessvärre betydligt äldre. Kanske lika bra det, jag var nog inte ett sådant skrivande underbarn i den åldern. Inte lika blygsam heller. Så hur firar man ett 5-årskalas?
 
1. Gästerna kommer! Det är ni. Ni är alla bjudna. Grattis. Kul att ni kunde komma hit. Ursäkta röran. Vill ni ha ett litet välkomstinlägg kanske? Inte det? Jaha, ni kör. Jag förstår.
 
2. Tårta! Eller ett smaskigt inlägg i detta fall. Inte spilla grädde på era tangentbord nu. det vill jag inte få skulden till. Drick lite saft så blir ni glada.
 
3. Bråk. Det blir ju alltid tjafs, någon tar ågon annans tårta, någon pratar skit om ett tråkigt inlägg. Kanske gnäller över att det var bättre förr, att jag har blivit gammal för snabbt. Liksom inte håller samma kvalitet längre. Kanske mina lekkamrater är roligare? 
 
4. Fiskdamm! 
 
"Titta vilket inlägg jag fiskade upp. Det är 2 år gammalt. Det får du aldrig tillbaka. Ha!"
 
5. Nej nu får ni fanimej gå hem. Så roligt verkar ni inte ha. Försök att inte smutsa ner rubrikerna på vägen ut. Lämna gärna en uppskattande kommentar om födelsedagsbarnet också. 
 
Ja gör gärna det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0