Annorlunda

Jag tänker så mycket nuförtiden. På senare tid ganska mycket på att jag är annorlunda. Det behöver ju itne vara bättre eller sämre, bara lite annorlunda som sagt. Det fick mig att fundera över ordet annorlunda, vad det kan innebära. 
 
Att ha tomatjuice i gröten istället för mjölk kanske?
 
Le i tunnelbanan?
 
Att möta en ytligt bekant på stan och istället för standard-kallpratet utbrista "min undulat Bosse bet mig i örsnibben i torsdags kväll!"?
 
Att högt dra ett roligt skämt för alla på bussen 8:00 en vardagsmorgon när alla är bittra på livet?
 
Det här var ju bara några tankar av många. Jag får jobba på dem under tiden som jag funderar över om det är värt att vara som jag eller om man borde ändra på sig. Nu ska jag vara vuxen och sätta mig med deklarationen. 
 
När den är färdig ska ajg nog vika en hatt av den, ställa mig på balkongen och tjuta "brum brum, jag är en flytande apelsin!" Bara för att jag kan. 
 
Man vill ju inte vara annorlunda.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0