påsk

Det är påsk-tider. Det får mig att minnas när jag var i mina unga och sötare år. Minns att jag gick med min syster som påskkärring när jag var liten! Lite senare hade jag mognat så pass att jag gick som påsk-gubbe istället. Hade målat mustach och allt, matchade nog min syster riktigt bra tror jag! Men jag kan ju inte gärna sätta på mig en hatt och ringa på hos alla grannar och inbillla mig att jag är en söt påsk-gubbe. Påskkärring fungerar nog inte heller även om jag säkert skulle varra jättefin!
 
Men jag gillar påsken, man ser bilder på kycklingar lite överallt och det är alltid fint! Allt blir lite bättre med kycklingar. Jag ska nog börja med att bära med mig små söta mjukiskycklingar som jag kan plocka fram vid tillfällen. Som att gå emellan två som brukar. 
 
-Varsågoda, ta varsin kyckling!
 
Vem kan bråka då? 
 
Eller för att muntra upp en ledsen vän? "Jag ser allt att du behöver en liten kyckling!" Om inte kompisen är ledsen över att kycklingmiddagen nyss har blivit förstörd på grund av att man slängde till med armen och råkade träffa stekpannan som slog en frivolt och hällde ut hela middagen över kompisen och det tillhörande köksgolvet förstås. Då är en mjukiskyckling en klen tröst.
 
Nej nu ska jag nog lämna er för att sussa. En jobbdag kvar innan jag åker till Blåkulla! Lycklig och kycklingfylld påsk till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0