Julklappsrim

Nu såhär i decembertider tänkte jag sprida lite julstämning! Om det skulle vara någon läsare som umgicks med mig när jag var liten(knappast troligt) så minns ni att jag älskade att rimma. Så jag tänkte bjuda på julrim varje inlägg den här månaden. Här är det första:

 

Om du i ett luciatåg skall vandra

och måste se ut som alla andra

eftersom du saknar egen åsikt i din hjärna

här får du en strut med stjärna!


I början var min tanke att ni skulle få gissa vilken present rimmet handlar om men det känns lite väl uppenbart den här gången. Kanske nästa!



Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Jag gissar att det är en glass!



Men vad är ett Luciatågtåg?? Kanske ett järnvägståg som alla luciatågen åker med till de ställen de ska tåga på?

2010-12-03 @ 00:30:18
Postat av: Jalle

Nu ska vi inte vara sådana..;)

2010-12-03 @ 18:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0