Gammal

Idag har jag gått och tänkt på en massa saker. Jag har tänkt på frukt tex. Även på kaffe. Så har jag även tänkt på att jag kommer fylla 30 i år. Tänker man på 30 tänker man på att man börjar bli gammal. Familj och barn och sånt. Men vi backar till 30, det känns lite mer aktuellt.

 

Vad hände? Vart tar åren vägen? Men det värsta är att fylla så här jämnt och fint måste man ju fira på något sätt. Det är jobbigt. Hur gör man?

 

Hoppas fallskärm? Det är ju lite samma princip. Man kastar sig ut och bara faller. Precis som när man fyllt 30 med andra ord. Jag kan ordna en jättestor fallskärmshoppning med massa familj och vänner så hoppar alla samtidigt och...nej. Dålig idé. Dessutom skulle jag aldrig hoppa fallskärm, jag bara försöker verka tuff.

 

Annars vore en ålderskrisfest något. Bjuda hit en massa folk och bjuda på saft och bullar. Men viktigast är ju fiskdamm! Det var ju det bästa med att vara liten! Jag saknar fiskdamm. Men å andra sidan gillar jag att vara lite seriös också.

 

Men att stå i centrum är himla jobbigt.

 

Jag kanske hoppar över födelsedagen och firar något annat i stället. Kanske ett bröllop!

 

Något frivilligt offer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0