Om man ändå vore taggad!

När jag gick hem från pappa igår kväll så jag en igelkott! Jag tror i alla fall att det var en igelkott. Det kan väl int finnas så många avlånga bollar som springer över gatan och ser ut att ha vassa saker på ryggen? Det här leder mig in på den klassiska frågan:

 

Vilket djur skulle du vilja vara?

 

Den har väl alla hört någon gång? Vissa kanske hatar den andra bryr sig inte. Jag tror hur som helst att igelkott hade passat mig alldeles föträffligt! Bara knalla runt i sitt egna lilla tempo och vara glad. Om det dyker upp en fara så kurar man ihop sig på marken så kan ingen skada en. För att inte tala om människor som går förbi och ser den. Pekar och säger "Åh titta vad söt den är!"

 

Men det sista gör ju förstås alla redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0