Cashewnöt

Jag har fått order att skriva ett inlägg med "cashewnöt" som rubrik. Som den vänliga och helt fantasiska människa jag är så stäler jag självklart upp på det även om det behövdes lite påmnnelse. För även vänliga människor kan vara glömska.

 

Jag tänker inte börja babbla om vad en cashewnöt är eller om olika nötsorter eller så. Det vore förutsägbart och det vill jag inte vara. Så vad kan man då göra? Dela upp ordet kanske?

 

cashew nöt

 

Nu ser det plötsligt ut som ett namn! Men "nöt" är ett ganska tragiskt efternamn. Men förnamnet kanske man skulle dra nytta av? Jag kan döpa min framtida son till det! Eller dotter också, det framgår inte riktigt vilket kön namnet tillhör. Hur bra skulle inte det låta?

 

"Cashew Moberg"

 

Helt plötsligt känns det här med barn som en väldigt dum idé.


Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Man kan dela upp det på flera sätt! Cash Ewnöt tillexempel. Ser inte det också ut som ett namn? Eller Cas Hewnot, B-skådis i Hollywood.

C. Ashewnöt, professor i molekylär botanik? Eller.. nä förlåt, jag ska inte ta över din blogg, men du inspirerade mig så..

2011-08-03 @ 00:39:08
Postat av: Jalle

Det är ingen fara pappa, jag är glad att kunna inspirera dig!

2011-08-03 @ 21:43:23
Postat av: Mia

hmm....

2011-08-10 @ 14:18:02
URL: http://bloodymia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0