Jallidagen!

Idag är det måndag! Gud så trevligt säger ni. Jajamen säger jag! Jag har räknat ut en sak! Eller räkna ut är fel ord men måndag är faktiskt en dag då jag ofta får för mig att blogga! Man kan fråga sig vad det beror på!

 

För att dämpa ångesten över att en ny vecka har börjat? Nej jag tänker nog inte riktigt så.

 

För att jag är överlycklig över att en ny vecka har börjat? Nej så tänker jag inte heller. Om du trodde på den är du konstigare än jag faktiskt.

 

Det bara är så helt enkelt. Vi tackar alla högra makter för att måndagen finns och att Jalllis blogg ibland då uppdateras. Jag borde få ett namn i almanackan tycker jag. Jallidagen. Då ska alla skratta, vara trevliga och ha roligt! Annars är det ingen äkta Jallidag! Kan vi inte säga att det är den 16:e januari? Det låter bra.

 

Den dag då Jallidagen firas i alla länder då kan jag känna mig nöjd med vad jag har uträttat i livet!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0