Kyckling!

Ibland vet man ju inte vad man ska skriva. Men vill ändå hålla sin fantastiska blogg rullande. Då skriver man det första man tänker på! I detta fall kyckling(eftersom jag äter det till middag). När  jag tänker på kyckling tänker jag på gul. Påsk, ägg, kyckling. Gul.

 

När jag tänker på gul tänker jag som sagt på ägg. Kokt ägg är äckligt så därför blir nästa tanke stekt. Som i stekta fiskpinnar. Vilket för tankarna självfallet till Marulk. Som för tanken till ful.

 

Ful är inget ord jag brukar använda mig av, men man kan vara ful på andra sätt än utseendet. Ful personlighet. Så då tänker jag på personlighet. Kommer då att tänka på min egen och vad är då mer passande än underbar? Vilket genast för tanken till ironi.

 

Ironi för tanken till roligt! Roligt kan föra tanken till många saker men jag tror att nästa tanke blir pappa! Jag vill också kunna vara rolig inför flera folk och sånt. Ja, jag räknar med en väldigt stolt kommentar om det här inlägget också från fadern i fråga!

 

Fråga för tanken till frågespel. Får mig även att tänka på små barn som kan fråga omöjliga frågor hela tiden. Jag var ett sådant barn själv minns jag. Det sa mamma! Barn för tanken till att jag är vuxen och ansvarfull och väldigt duktig! Duktig för tanken till denna roliga blogg vilket gör att hela problemet är löst. Det blev ett inlägg ändå! Tack vare kyckling!

 

Vilket får mig att tänka på att Lindi kommer uppskatta detta inlägg.


Kommentarer
Postat av: Lindi

Uppskatta är bara förnamnet! Jag avgudar det!



Att avguda får mig att tänka på Gud. Nästa steg blir husgud. Eftersom du (tack vare detta inlägg) är min husgud så kommer jag att tänka på Jalle! Det får mig att tänka på Jallis blogg. Jallis blogg för tanken till detta inlägg. Detta inlägg började med kyckling. Kyckling får mig att tänka på gul. Gul får mig att...



Nej, det har blivit en ond cirkel! Gaaahh, jag kommer aldrig komma ur denna tankekedja, den tar aldrig slut!



Hehehe... =)

2011-01-20 @ 19:48:40
Postat av: Jalle

Haha! Jag kanske har skapat en trend? Jag är även mycket tacksam för avgudningen! Om du ser ut som en zombie i morgon är det väl mitt fel som fått in dig i denna onda cirkel så du ligger och grubblar hela natten. Förlåt!

2011-01-20 @ 20:14:02
Postat av: Stefan Moberg

Stolt är bara efternamnet! "Väldigt" är alldeles riktigt förnamnet.



Förnamn får mig förresten att tänka på Jarlabanke. Jarlabanke får mig att tänka på Jarl. Jarl får mig att tänka på Jalle. Jalle får mig att tänka på... många saker... :-)

2011-01-20 @ 20:28:42
Postat av: zombien

(Drygt en timme senare...)



Fiskpinne-marulk-ful-personlighet-...)



Nej, jag är fortfarande där!!

2011-01-20 @ 21:04:13
Postat av: Jalle

Jag har skapat något stort här! Om 1 år kan man höra liknande diskussioner på varenda skolgård tror jag. Även fikarum. Vilket får mig att tänka på arbetsplats. Som i sin tur får mig att tänka på Ica. Som i sin tur...

2011-01-20 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0