Spartips

Jag märkte precis att jag har mycket mindre på kontot än vad jag hade väntat mig. Vad gör man då? Man ser det som en utmaning!

 

Okej ungefär två veckor kvar till lönen. Jag har lite mat hemma. Fixar jag det här och ändå lyckas spara lite är jag bäst i världen. Plus att lönen blir desto mer efterlängtad och Jalle blir jätteglad. Borde jag inte få ett pris för min positiva attityd?

 

Om det finns fler som behöver spara pengar kan jag komma med några tips.

 

*Får ni kokt potatis över kan man frysa in dom hela. Används till fördel istället för kokta ägg eller som tennisbollar. Perfekt leksak till hunden och vips har du sparat in pengar på det.

 

*Knyt ihop en massa kokst spaghetti med varandra. Så en cirkel bildas. Frys in. Vips har du en rolig ring som barnen kan leka med. Du spar pengar på leksaker och barnen kommer skryta om sina häftiga föräldrar. Men låt inte barnen leka för länge så att ringen tinar. Då kan man visserligen ta det andra långa ihopknutna spaghettisnöret, som man gjort sedan förra gången, och binda ihop de båda till ett lasso. Vips en ännu roligare leksak till barnen!

 

*De frysta kokta potatisarna kan även användas till att lära sig jonglera. Bara att öva och vips har du en eventuell extra inkomstkälla! Du inte bara sparar, du blir rikare på kuppen.

 

Jag har fler tips jag lovar! Det är bara att höra av sig. Passa på medans det är gratis! Jag är ett sant geni.

 

Eller också ska jag vara väldigt tacksam över att jag varken har barn eller hund?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0